Tko su virtualni asistenti?

Tko su virtualni asistenti?

Termin virtualni asistent (skraćeno: VA) dolazi iz SAD-a (engl. virtual assistant), gdje taj trend traje već neko vrijeme. Tako i u Hrvatskoj, sve više tvrtki i obrta delegiraju zadatke virtualnim asistentima. Konkretno, trenutno u Hrvatskoj ima 200-250 virtualnih asistenata te taj broj neprekidno raste. Pridjev “virtualni” ispred riječi asistent jasno govori kako se suradnja odvija potpuno neovisno o mjestu i vremenu.

Što virtualni asistent zapravo radi?

Raspon zadataka virtualnog asistenta je širok:

  • virtualni asistent obavlja uredske ili administrativne poslove (upravljanje e-poštom i podrška klijentima putem e-maila, chata, Skype-a, i/ili telefona; pisanje i postavljanje oglasa za posao te selektiranje kandidata; vođenje poslovnih evidencija (rada, potrošnje materijala, zarada po proizvodu ili usluzi); pisanje putni naloga i sl.)
  • izrađuje, oblikuje i šalje poslovne dopise, prezentacije, upite, ponude, račune, ugovore
  • istražuje tržište
  • održava podatke
  • izrađuje prezentacije i izvještaje
  • ugovara termine, događanja i planira putovanja
  • bavi se također računovodstveno-knjigovodstvenim uslugama
  • savjetuje klijenta
  • nudi usluge digitalnog marketinga
  • piše članke, blogove, postove, newslettere
  • prevodi na njemu poznate jezike
  • čak izrađuje web stranice, održava web stranice i nudi usluge grafičkog dizajna
  • vrši prodajne usluge.

Ovisno o iskustvu VA i „snazi“ pojedinog VA, mogu se postaviti vlastiti prioriteti za virtualnu pomoć.
Najčešće je to šarena mješavina zadataka koji mogu varirati ovisno o potražnji, što posao čini raznolikim i uzbudljivim.

Budući da se neprekidno stječu nove vještine i upoznaju raznoliki alati u svojim projektima, s vremenom dolazi i do proširenja ponuđenih usluga od strane VA.

Koje su prednosti samozaposlenosti kao VA?

Samostalan rad: Želite li izaći iz kolotečine od 8 do 16 sati i raditi samostalno? Onda postanite samozaposleni! Kao VA nećete raditi kod svog klijenta, već od kuće ili vlastitog ureda. Nema više dugog putovanja na posao i ako želite, možete raditi u pidžami ispred računala. Na kraju, ali ne manje važno, posao VA je također prikladan kao honorarni posao za studente, majke, očeve i sve koji žele raditi fleksibilno.

Niski početni troškovi: Za virtualnu asistenciju su početni troškovi relativno niski. U osnovi vam je potrebno računalo, telefon i internetska veza. Ovisno o uslugama koje nudite, bit će dodatnih troškova, kao što su online alati i programi.

Radite gdje god želite: Mnogi virtualni asistenti mogu se pronaći također i među takozvanim digitalnim nomadima. Ako želite kombinirati posao i putovanje, posao kao VA je idealan. Jedino što vam uvijek treba je dobra internetska veza.

Koje vještine su potrebne za posao virtualnog asistenta?

Naravno, što više vještina imate, to bolje za vas, jer u tom slučaju možete ponuditi širu lepezu usluga. No izdvojila bih sljedeće vještine kao nužne:

  • pouzdanost i preciznost
  • strukturiran i ciljno orijentiran način rada
  • brzo razumijevanje i upoznavanje s novim temama
  • komunikacijske vještine
  • domišljatost
  • izvrsne organizacijske sposobnosti.

Koje su prednosti virtualne pomoći za klijente?

S jedne strane, male i velike tvrtke, start-upovi i obrti koriste virtualnu pomoć za outsourcing dugotrajnih zadataka i kako bi se mogli koncentrirati na svoju osnovnu djelatnost ili jednostavno manje raditi. S druge strane, freelanceri nisu vezani fiksnim brojem sati i ugovorom. Klijenti mogu ostati fleksibilni u opsegu posla.

Stoga se događa da zadaci kao VA mogu biti različito vremenski zahtjevni od mjeseca do mjeseca. To nije tako lako učiniti u krutom radnom odnosu. Stoga je velika prednost za klijente fleksibilnost koju dobivaju suradnjom s virtualnim asistentom.

Osim toga, mogu prilagoditi područja djelovanja prema zadacima koji se pojave, što kod stalnih zaposlenika često nije moguće. Stoga se može dogoditi da prvo istražite za klijenta, zatim napišete račune, a kasnije radite na području kreiranja sadržaja.

Još jedna ključna prednost je cijena. Korisnicima se eliminiraju dodatni troškovi plaće odnosno doprinosi te prava na bolovanje i godišnji odmor ako se odluče za virtualnog asistenta kao honorarca, kao i troškovi radnog mjesta. Posljednje, ali ne manje važno, vaši klijenti mogu raditi slobodno i s bilo kojeg mjesta, a da se i dalje oslanjaju na vašu pouzdanu i brzu podršku.

Zanimanje budućnosti

Budući da se u našem svijetu gotovo sve vrti oko digitalizacije, a internet se ionako svakodnevno
koristi tako se u profesionalnom svijetu poslovanje sve više odvija online.

Zato profesija virtualne asistencije ima posebno veliki potencijal da postane popularniji. Brojni su vrlo uspješni VA koji su već iskoristili tu mogućnost rada, a sa time i prednosti koje takav način rada donosi.

Autorica članka:
Karolina Petek je vlasnica virtualnog obrta za administrativne i uslužne djelatnosti PEKAMINI. Kao virtualni asistent pruža podršku malim i srednjim poduzetnicima, kao i fizičkim osobama glede vođenja njihovog poslovanja kako bi oni mogli uštedjeti na vremenu i posvetiti se svojim ključnim zadacima za ostvarivanje profita. Također se bavi prevođenjem s hrvatskog jezika na njemački i obrnuto.