7 načina da se prikažete uspješnima

7 načina da se prikažete uspješnima

Ako ste među onim poduzetnicima koji puno rade, a rijetki projekti dolaze pred oči šire javnosti i medija, onda vrlo vjerojatno imate problema s brendiranjem. Nije to neuobičajena pojava, da se razumijemo. Poduzetnici su često samozatajni, individualiste, ne žele se eksponirati, ne žele trošiti svoje vrijeme na fotografiranja i događaje koji su sami sebi svrhom. I sve to možemo razumjeti. I itekako nam je jasno da je svakom poduzetniku najvažniji resurs njegovo – vrijeme.

Pa ako se pitate zašto smo onda načeli ovu temu, evo naših argumenata u nastavku.

Kada ste neprimjetni, gubite mnoge prilike. Kada ste neprimjetni, za suradnju vas često ne pitaju niti oni najbliži kolege, jer jednostavno se vas nisu odmah sjetili.

Kada ste neprimjetni, pati vaše poslovanje – teže dolazite do kontakata, poznajete manje ljudi, a time stvarate manje prilika, ljudi prema vama imaju slabije povjerenje, pa sve to dovodi do manjeg prometa i manje zarade.

Hajdemo sada vidjeti kako onda izgleda scenarij kada ste primjetni i što to uopće znači!

Zamislite da ste prije godinu dana uložili samo dva sata tjedno u osobno brendiranje. To je ukupno osam sati mjesečno. Te ste sate pametno rasporedili, što znači da ste sami radili samo one aktivnosti u kojima vas nitko ne može zamijeniti, dok ste ostale aktivnosti delegirali.

Recimo da ste angažirali content writera da za vas napiše dva članka mjesečno, aktivirali ste se na LinkedIn profilu, gdje ste sami napisali osvrt na dvije teme tjedno. To su bili kratki osvrti, izbacili ste ih iz glave tijekom jutarnjeg ispijanja kave i na tih osam objava u mjesec dana ukupno utrošili jedan sat.

Onda ste si uzeli još jedan sat taj mjesec kako biste s fotografom napravili kvalitetne poslovne fotografije. Pa još jedan sat da odgovorite na pitanja za intervju, koja su vam poslali iz lokalnog medija. Dva sata ste odvojili na važan poslovni događaj na koji ste se napokon odvažili otići.

U mjesec dana tako ste u svoje osobno brendiranje uložili pet sati, a ostavili ste si prostora za 8. Čak i da ste napisali ona dva članka umjesto content writera, još bi vam ostalo vremena.

Što želimo reći?! Pronaći ćete vremena za osobno brendiranje ako osvijestite da je to važno za vas i vaše poslovanje.

Na koje sve načine možemo graditi osobni brend?

Sada kad ste osvijestili da vam ipak ne treba toliko puno vremena za osobno brendiranje niti pak je to znanstvena fantastika, vrijeme je da vam damo alate za osobno brendiranje. U nastavku ćemo zato popisati na koje sve načine možete izgraditi svoj brend uspješnog poduzetnika.

Napravite kvalitetne fotografije

Već smo davno naučili da slike govore više od tisući riječi, baš kao što smo shvatili da ljudi oko nas donose mišljenje o nama temeljem prvog susreta, i to u samo nekoliko prvih sekundi. Složit ćete se, dojam koji ostavimo prvi put je važan. I upravo su zato važne vaše fotografije, koje trebaju biti poslovne i kvalitetne. Imajte u vidu da će vas većina ljudi najprije „upoznati“ putem interneta i kada ćete se prvi put s njima susresti uživo, oni će već imati izgrađenu sliku o vama.

Osmislite svoju jedinstvenu dodanu vrijednost

To bi značilo da se po nečem trebate istaknuti u moru konkurencije. Trebate pronaći način kako biti ona jedna zlatna ribica u jatu plavih, ona jedna koju će svi zapaziti i željeti baš nju. Da bi vam to uspjelo, pokušajte temeljem pitanja u nastavku oblikovati jednu rečenicu, koju ćete onda ponavljati u sadržaju koji stvarate.

  • Koji problem želite riješiti svojim klijentima?
  • Kako se životi klijenata mijenjaju nakon suradnje s vama?
  • Kako vaše temeljne vrijednosti obilježavaju vaš način rada?
  • Što u vezi vas drugi ljudi ne mogu imitirati?
  • Kakvu novu perspektivu donosite u vaše područje?

Kontinuirano ulažite u svoje znanje

I ne bojte ga se podijeliti. Nema ničeg goreg od toga kada netko raspolaže velikim znanjem, a ne želi ga dijeliti. Nemojte se tu bojati konkurencije! Čak i da konkurencija upamti dio toga što ste podijelili, samo slušanje činjenica neće im pomoći jer potrebno je i iskustvo. Osim toga, dijeljenje znanja vas će pozicionirati kao autoritetnu figuru u niši kojom se bavite.

Uspješni poduzetnici educiraju se svaki dan. Ujutro čitaju novine, iz kojih saznaju zanimljivosti iz svijeta, a kasnije pak čitaju časopise, slušaju online lekcije, odlaze na konferencije i druženja. Jasno im je da nova znanja pomažu njihovom biznisu i daju im nove poglede na tekuće stvari.

Budite aktivni na jednoj društvenoj mreži

Društvenih mreža danas je puno i sigurno nisu sve jednako važne za vaše poslovanje. Razmislite na kojoj se društvenoj mreži nalazi vaša ciljana skupina, ali razmislite i o tome koja društvena mreža vam se najviše sviđa (jer, trebat ćete ostati aktivni jednom kada istupite u javnost).

Zatim izaberite jednu mrežu. Vjerujte nam, i to će vam za početak biti velik zalogaj. Tek kada svladate tu jednu društvenu mrežu te imate volje, kapaciteta i želje dalje stvarati sadržaj i biti vidljivi i na drugim kanalima, tek tada krenite „u napad“ na drugu društvenu mrežu.

Dogovorite suradnju sa stručnim portalom

Želite li se nametnuti kao poduzetnik koji je leader u određenoj niši ili pak samo ojačati svoj brend ili možda privući nove potencijalne kupce, tada dogovorite suradnju s nekim specijaliziranim časopisom ili portalom. Takve suradnje su najčešće win-win situacije jer vi dobivate besplatan oglasni prostor (ok, uložili ste svoje vrijeme), dok medij dobiva kvalitetan specijalizirani sadržaj za svoje čitatelje. Ako ste poduzetnik početnik, ovo je provjereni način kako možete doći do prvih upita.

Odlazite na konferencije i predavanja

Bez obzira na to jeste li ekstrovert ili introvert, redoviti odlasci na konferencije i druženja poduzetnika trebali bi se naći na vašoj to-do listi. Znamo dobro da je Hrvatska mala zemlja, a dobar glas daleko se čuje. Želite li doći do novih poslova putem preporuka (inače, preporuke su među najčešćim kanalima za dobivanje novih poslova), u tom slučaju networking bi trebao biti visoko na vašoj ljestvici prioriteta.

Promotivne materijale izradite kod profesionalaca

Na sve događaje koje smo spomenuli važno je donijeti vizitku, a možda i pokoji letak. Ti printani materijali, baš kao i vaša internetska stranica, trebali bi izgledati tip-top i pratiti vaš nastup istim stilom komunikacije. Nemojte nikako štedjeti na ovom dijelu jer u poslovanju je i „omot“ vrlo važan, ne samo sadržaj.

Pridržavate li se ovih nekoliko savjeta i kontinuirano ih primjenjujete, lako i brzo ćete postići osobni brend kakav želite. Za kraj vam samo još možemo reći da ostanete sebi dosljedni jer ako ćete pokušati glumiti nekog tko niste, to će vaša publika brzo razabrati, a tada ćete izgubiti simpatije koje ste dosad uspjeli stvoriti.

Trebate li pomoć oko osobnog brendiranja ili dodatni savjet oko neke od navedenih točaka, kontaktirajte nas.